ضرورت طراحی و توسعه رشته‌های دانشگاهی در زمینه فضای مجازی

 به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، سیدمرتضی حسینی دکترای رشته کارآفرینی و استاد دانشگاه طی یادداشتی تاکید کرد: در زمینه تولید و عرضه محصول و محتوا، مسائل فنی و زیرساختی، کسب و کارهای اینترنتی، امنیت در فضای مجازی، آینده پژوهی مجازی و بسیاری گرایش های دیگر نیاز به تربیت نیروی انسانی متخصص وجود دارد که بایستی دانشگاه‌ها به عنوان پرچمدار این بخش وارد عمل شوند.

متن این یادداشت به شرح ذیل است:

« نظام آموزش عالی کشور باید پاسخگوی نیازهای جامعه باشد، امروز فضای مجازی در تار و پود زندگی عموم مردم ریشه دوانده و بایستی نیروهای متخصص در این حوزه نیز تربیت شوند.

در زمینه تولید و عرضه محصول و محتوا، مسائل فنی و زیرساختی، کسب و کارهای اینترنتی، امنیت در فضای مجازی، آینده پژوهی مجازی و بسیاری گرایش های دیگر نیاز به تربیت نیروی انسانی متخصص وجود دارد که بایستی دانشگاه‌ها به عنوان پرچمدار این بخش وارد عمل شوند.

فضای مجازی از دو جنبه اهمیت بسیار ویژه‌ای دارد، از جنبه تولید محتوا و اثرگذاری آن بر عموم جامعه بایستی علاوه بر فرهنگ سازی در جامعه تلاش کرد تا متخصصین و تکنسین های مورد نیاز تربیت شده و بتوانند در تولید محتوا، دروازه بانی محتوا و رساندن محتوایی به مخاطبان که بتواند به تعالی جامعه کمک نماید اثر بگذارند.

از طرف دیگر توسعه اقتصادی و توسعه فضای مجازی در هر کشوری یک رابطه دو طرفه است و وقتی می خواهیم در حوزه های اقتصادی پیشرفت تعیین شده ای را بر اساس طرح های توسعه داشته باشیم بایستی تکلیف‌مان را بافضای مجازی به صورت شفاف مشخص کنیم و در جهت توسعه آن در همه ابعاد تلاش کنیم.

امروز کشورهای توسعه یافته حدود ۸۰ درصد از اقتصاد خود را از طریق فناوری و دانش فنی تامین می‌کنند و ضرورت دارد تا کشور ما نیز برای عبور از اقتصاد منبع پایه و عبور از اقتصاد نفتی به توسعه فضای مجازی با تاکید بر بومی سازی آن و توجه به ارزش های بومی فرهنگی و امنیتی اهتمام ویژه ای صورت پذیرد.

امیدواریم بتوان با پرورش نیروهای متخصص در گرایش های مختلف فضای مجازی توسط دانشگاه های کشور با تاکید بر مهارتی و کاربردی بودن آنها هم به امنیت بیشتر در این زمینه و تعالی جامعه کمک نمود و هم در توسعه اقتصادی کشور نقش آفرینی کرد.»

انتهای پیام/

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *