تمام مشکلات کشور راه حل علمی دارد/ بسیاری از نهادها این راه‌ حل را قبول ندارند

به گزارش خبرگزاری فارس از رفسنجان، علیرضا عبداللهی‌نژاد پیش از ظهر امروز در گردهمایی مدیران روابط‌عمومی دانشگاه‌های منطقه هشت کشور اظهار داشت: در ساختار اداری کارکنان روابط‌عمومی ما به طور عام و در دانشگاه‌ها به طور خاص بر اساس آسیب‌شناسی که انجام شده است، مظلوم واقع می‌شوند.

وی بیان داشت: بر اساس تصورات نادرست، روابط‌عمومی جای آدم‌هایی شده است که از همه جا بریده و تصویری که از این بخش ساخته شده، اینگونه بوده است در حالی که مطالعات و تحقیقات جهانی خلاف این امر را ثابت می‌کند، باید بیشتر به روابط‌عمومی بها داد و حفظ کرامت، شأن و جایگاه آن ضروری است.

عبداللهی‌نژاد تصریح کرد: هر سازمانی که روابط‌عمومی پویایی داشته باشد، نحوه عملکرد و فعالیت آن از منظر افکار عمومی جایگاه مطلوب‌تری دارد، تخصص‌گرایی در روابط‌عمومی عملکرد مطلوب و مثبت سازمان را می‌رساند، نهادی با این ویژگی حق دارد که در راستای افزایش سطح تأثیرگذاری و حرفه‌ای‌گری آن تلاش شود.

مدیرکل روابط‌عمومی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به اینکه روابط‌عمومی دانشگاه‌ها هم با افکار عمومی و هم دانشجویان ارتباط دارند، ابراز داشت: کلیت جامعه یک دسته دیگر از مخاطبان روابط‌عمومی دانشگاه‌ها هستند که با توجه به این مخاطبان باید به حرفه‌ای‌گرایی بیشتر اهمیت دهیم.

وی با تأکید بر اینکه روابط‌عمومی حوزه‌ای بسیار جدی و اما مغفول‌مانده است، افزود: این منطقه جای کار دارد که رشته روابط‌عمومی در آن ایجاد شود که دانشگاه شهید باهنر کرمان برای ایجاد رشته روابط‌عمومی پیشنهاد می‌شود، مشکلی که ما عمدتاً در نهادهای اجرایی داریم، ضعف اطلاع‌رسانی بوده و این مشکل در کشور ما همه‌گیر است.

عبداللهی‌نژاد خاطرنشان کرد: ما می‌دانیم در دانشگاه کار زیادی در حال انجام است که نقش روابط‌عمومی در اطلاع‌رسانی این کارها اساسی است، ما دستاورد بسیاری داریم، اما نتوانستیم، آن‌ها را ارائه کنیم در حوزه خبری کم‌چالش‌ترین حوزه، وزارت علوم است، این حوزه کم‌چالش اما پرخبر است و خبرهای باارزشی دارد که باید منتشر شود.

مدیرکل روابط‌عمومی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اظهار داشت: تصویری که از دانشگاه‌ها و نهاد دانشگاه‌ها ساخته می‌شود، مبتنی بر کارکرد سنتی است و باید دید چه‌ اندازه کارها مبتنی بر فناوری‌های جدید است که این‌ها باید برای مردم تبیین شود، خبر باید دقیق، سریع و حرفه‌ای باشد و آنچه واقعیت است به مردم گفته شود.

وی اظهار داشت: عموماً واقعیت حوزه علم و فناوری کشور از بسیاری حوزه‌های کلان ملی ما دستاوردهای بزرگتر و تأثیرگذارتری دارد که اگر بازگو نشود در فضای جهل عمومی، بستری برای شایعات و مباحث مختلف ایجاد می‌شود، روابط‌عمومی درون سازمان‌ها باید بتواند، سوژه‌ها را احصا کند و مبتنی بر سناریو و برنامه دقیق که یکی از آن خبر است، ارائه کرده و مردم را امیدوار ‌کند.

عبداللهی‌نژاد اضافه کرد: اگر قرار است از ریز مشکلات جامعه و صنعت کشور تا مشکلات کلان ملی برطرف شود، همه راه‌ حل علمی دارد، اما بسیاری از نهادها این راه‌ حل را قبول ندارند از بحث آلودگی هوا به عنوان یک معضل بزرگ زیست‌محیطی تا بحث اعتراض‌ها همگی راه‌ حل علمی دارند با یک برنامه ساده و کم‌هزینه می‌توان، بسیاری از مشکلات درون‌سازمانی را برطرف کرد و البته رئیس سازمان باید ظرفیت انتقاد داشته باشد، پاسخ دهد و بپذیرد.

انتهای پیام/و

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *